Rządowe agencje hojnie dotują prorządową „Gazetę Polską”

fot. twitter.com

Największym beneficjentem wydatków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej są właściciele prorządowych mediów.  W 2018 roku na ich konta trafiło w sumie ponad 87% budżetu reklamowego rządowej agencji.

Jak ujawnił poseł PO Krzysztof Brejza, NFOŚiGW w ubiegłym roku wydał na ogłoszenia w czasopismach łącznie 498 501,99 zł. Najwięcej, aż 258 620 zł trafiło do spółki Forum S.A., która wydaje „Gazetę Polskę”, a której współwłaścicielem jest spółka córka spółki „Srebrna”, którą w praktyce zarządza Jarosław Kaczyński. O połowę mniej, 120 540,00 zł zainkasowała z kolei Fratria sp. z o. o., która wydaje „Sieci”. Łącznie koszt reklam wykupionych u obu wydawców wyniósł 379 160 zł.

To jednak nie wszystko. Na liście beneficjentów jest bowiem jeszcze spółka Spes sp. z o. o., która wydaje „Nasz Dziennik” (32 029,50 zł), a także Wnet Sp. z o. o. będąca właścicielem internetowego Radia Wnet (23 152,29 zł). Tym samym łączny koszt reklam wykupionych przez NFOŚiGW w mediach popierających PiS wyniósł 434 341,79 zł, co stanowi aż 87% jego wydatków na promocję w mediach.

Co ciekawe „Gazetę Polską” hojnie wspiera również… Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Tylko w 2018 roku wykupiła w niej reklamy za 135 300 zł. Tymczasem jak wynika z analizy serwisu wirtualnemedia.pl sprzedaż tygodnika w ubiegłym roku spadła aż o 26,54% i wynosi obecnie średnio 22 920 egzemplarzy, co plasuje ją na siódmym miejscu w segmencie tygodników opinii.

Źródło: natemat.pl

Jeśli doceniasz moją pracę, wrzuć coś na tacę:

32 1600 1462 0008 4922 6950 0011

BNP Paribas

You may also like...